PLAN DNIA W GRUPIE TYGRYSKI
6.30 -8.30 Schodzenie się dzieci do żłobka (sala Żyrafek)
Zabawy indywidualne według inwencji dziecka, w kącikach zainteresowań pod opieką opiekunek.
Zabawy integracyjne, zabawy ruchowe ze śpiewem. Prace porządkowe w sali.
8.30-9.00 Indywidualne czynności higieniczne według potrzeb dzieci. Czynności samoobsługowe (nauka i utrwalanie).
9.00-9.30 Śniadanie- nauka, utrwalanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków.
9.30-9.45 Czynności higieniczne i sanitarne po posiłku.
9.45-10.30 Realizacja zadań opiekuńczo- wychowawczo- edukacyjnych poprzez zajęcia z grupą. Zachęcanie do uczestnictwa z jednoczesnym akceptowaniem potrzeb i indywidualnych możliwości każdego dziecka. Zajęcia edukacyjne wspomagające rozwój w sferach językowej, plastycznej, przyrodniczej, muzycznej, emocjonalnej, itp. Zabawy ruchowe , tematyczne, konstrukcyjne, itp. Zabawy i ćwiczenia z elementami stosowanych metod (pedagogika zabawy Marii Montessori, Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metody Klanzy i innych metod)/ zajęcia dodatkowe logopedia, rytmika, język angielski (zmienne elementy dnia w zależności od dnia tygodnia i harmonogramów zajęć )
10.30-10.45 Czynności higieniczne i sanitarne, porządkowanie po zajęciach, pracach plastycznych, zabawach grupowych.
10.45 11.30 Zabawy swobodne i tematyczne, bajkoczytanie/ spacer w okolicach żłobka lub zabawy na żłobkowym placu zabaw ( zmienne elementy dnia w zależności od pory roku, warunków pogodowych , itp.)
11.30- 12.00 Indywidualne czynności higieniczne według potrzeb dzieci, czynności samoobsługowe (nauka i utrwalanie)
12.00- 12.30 Obiad- nauka, utrwalanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków.
12.30-12.45 Indywidualne czynności higieniczne według potrzeb dzieci. Czynności samoobsługowe (nauka i utrwalanie).
12.45-13.45 Czas na sen, leżakowanie lub cicha aktywność na dywanie (Słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek, słuchanie bajek czytanych opiekunki, itp.)
13.45-14.00 Indywidualne czynności higieniczne według potrzeb dzieci. Czynności samoobsługowe (nauka i utrwalanie).
14.00-14.45 Podwieczorek- nauka, utrwalanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków.
14.45-16.00 Zabawy swobodne dzieci w sali lub na placu zabaw w zależności od pory roku/ warunków pogodowych.
16.00-16.30 Wspólne porządkowanie sali, czynności higieniczne. Wspólne porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.